eSports

Naast de volgende specifieke wedregels zijn de Algemene wedregels van toepassing. De speciale regels hebben echter de voorkeur boven de Algemene wedregels.

1.) eSports: 1 2 - Wie wint?
Weddenschappen worden verwerkt op het resultaat inclusief verlenging. Als de wedstrijd/competitie eindigt vanwege terugtrekking, bllijven alle weddenschappen staan en worden zij verwerkt op basis van de officiële winnaar.

2.) eSports: 1 X 2 - Resultaat
Weddenschappen worden verwerkt op basis van het resultaat na de reguliere speeltijd. Als de wedstrijd/competitie eindigt vanwege terugtrekking, bllijven alle weddenschappen staan en worden zij verwerkt op basis van de officiële winnaar.

3.) eSports: Annuleringen
Weddenschappen worden geannuleerd in de volgende gevallen (niet beperkt):
  • Als er een wijziging is in de geprogrammeerde afstand van de wedstrijd
  • In het geval van een walkover

4.) eSports: Uitgestelde wedstrijd

Weddenschappen op wedstrijden die op het moment dat de weddenschap werd geplaatst niet worden gespeeld op de geplande datum, of die worden gespeeld op een andere locatie, worden ongeldig verklaard.

5.) eSports: Algemene spelregels

Als een evenement dezelfde twee spelers of teams omvat die meerdere games of maps spelen, bijvoorbeeld "best of 3", en één of meer games of maps worden niet gespeeld omdat het resultaat van het evenement al vaststaat, dan zijn weddenschappen op niet gespeelde games of maps ongeldig en worden de weddenschappen terugbetaald.

Een map wordt als begonnen beschouwd zodra de spelklok begint te lopen of een team of speler een spelactie onderneemt met betrekking tot die map, met inbegrip van picks, bans en wapenaankopen. Als een map opnieuw gemaakt moet worden vanwege een technische storing of bug, dan worden weddenschappen die na het begin van de map zijn geplaatst ongeldig gemaakt. Als maps worden onderbroken, maar volgens plan opnieuw worden gestart, dan blijven de weddenschappen staan.

De weddenschappen worden geplaatst op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement.

De onderstaande regels kunnen van toepassing zijn op verschillende spellen. "Team to Score the Next Kill" is bijvoorbeeld zowel op LoL als op Dota2 van toepassing. Specifieke regels die slechts op één soort spel van toepassing zijn, worden waar nodig benadrukt.

4.) eSports: Uitgestelde wedstrijd

Weddenschappen op wedstrijden die op het moment dat de weddenschap werd geplaatst niet worden gespeeld op de geplande datum, of die worden gespeeld op een andere locatie, worden ongeldig verklaard.

5.) eSports: Algemene spelregels

Als een evenement dezelfde twee spelers of teams omvat die meerdere games of maps spelen, bijvoorbeeld "best of 3", en één of meer games of maps worden niet gespeeld omdat het resultaat van het evenement al vaststaat, dan zijn weddenschappen op niet gespeelde games of maps ongeldig en worden de weddenschappen terugbetaald.

Een map wordt als zijnde begonnen beschouwd zodra de spelklok begint te lopen of een team of speler een spelactie onderneemt met betrekking tot die map, met inbegrip van picks, bans en wapenaankopen. Als een map opnieuw gemaakt moet worden vanwege een technische storing of bug, dan worden weddenschappen die na het begin van de map zijn geplaatst ongeldig gemaakt. Als maps worden onderbroken, maar volgens plan opnieuw worden gestart, dan blijven de weddenschappen staan.

De weddenschappen worden geplaatst op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement.

De onderstaande regels kunnen van toepassing zijn op verschillende spellen. "Team to Score the Next Kill" is bijvoorbeeld zowel op LoL als op Dota2 van toepassing. Specifieke regels die slechts op één soort spel van toepassing zijn, worden waar nodig benadrukt.

6.) eSports: Winnaar van Match Up

Wie wint de wedstrijd?

Indien het aantal maps of gespeelde wedstrijden verandert, blijven de op deze markt geplaatste weddenschappen staan.

Als een map niet wordt gespeeld of aan een speler of team wordt toegekend door walk-over of default zonder dat het spel is begonnen, dan zijn alle weddenschappen op die map en op de match-up in zijn geheel nietig.

7.) eSportsWinnaar van de map

Wie wint de map?

Als een map niet wordt gespeeld of aan een speler of team wordt toegekend door walk-over of default zonder dat het spel is begonnen, dan zijn alle weddenschappen op die map nietig.

Voor maps waarbij één team zich overgeeft, is het winnende team het team dat zich niet heeft overgegeven.

8.) eSportsHet team dat als eerste bloed doet vloeien

Welk team voltooit de eerste kill op de map?

De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.

9.) eSportsTeam dat de volgende kill scoort

Welk team scoort de volgende kill op de map?
De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.

10.) eSportsTeam met de meeste kills

Welk team scoort de volgende kill op de map?
De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.

11.) eSportsTotaal aantal gescoorde kills Meer/Minder

Het totaal aantal kills op de map
De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.

12.) eSportsTeam dat de volgende Toren vernietigt

Welk team vernietigt de volgende toren?
Bij weddenschappen op torens tellen alle vernietigde torens als vernietigd door de tegenstander, zelfs als de laatste treffer van een minion kwam.

CS:GO

13.) eSportsTeam dat de volgende ronde wint

Welk team wint de volgende ronde?
Als een team een ronde verlaat, dan zijn alle weddenschappen op deze markt ongeldig.

14.) eSportsMap - ronde met handicap

Het resultaat van de map nadat de vermelde handicap is toegepast.
In geval van een verlaten map of diskwalificatie zijn de weddenschappen ongeldig, tenzij het resultaat van de handicap reeds vaststaat.
Map - de ronde met handicap is inclusief rondes met extra tijd, tenzij anders vermeld.

League Of Legends

15.) eSportsTeam dat een Quadra Kill scoort

Gaat een speler van een team een Quadra Kill scoren?

Een meervoudige kill kan alleen als Quadra Kill geregistreerd worden als deze tijdens de match-up wordt aangekondigd of in de officiële match-geschiedenis wordt vermeld.

De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.

16.) eSportsTeam dat een Penta Kill scoort

Gaat een speler van een team een Penta Kill scoren?

Een meervoudige kill kan alleen als Penta Kill geregistreerd worden als deze tijdens de match-up wordt aangekondigd of in de officiële match-geschiedenis wordt vermeld.

De officiële uitzending, of indien beschikbaar de API van de game, is bepalend voor de vraag of de dood van een Champion telt als een kill. Bijvoorbeeld: als een Champion gedood wordt door toren- of minionschade zonder dat er een vijandelijke Champion bij betrokken is, dan wordt dit mogelijk niet geregistreerd als een kill in de uitzending. In dat geval telt dit ook niet als een kill voor de weddenschapsafwikkeling.
 
17.) eSportsTeam dat de Rift Herald verslaat

Welk team verslaat de Rift Herald?

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

18.) eSportsTeam dat de volgende Baron verslaat

Welk team verslaat de volgende Baron?

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

19.) eSportsTeam dat de volgende Draak verslaat

Welk team verslaat de volgende Draak?

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

20.) eSportsTeam dat de volgende Inhibitor vernietigt

Welk team vernietigt de volgende Inhibitor?

Inhibitors worden als vernietigd door de tegenpartij beschouwd, zelfs als de laatste treffer van een minion kwam.

Elke vernietiging van een Inhibitor telt afzonderlijk, zelfs wanneer deze opnieuw is verschenen en voor een tweede of volgende keer wordt vernietigd.

Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

21.) eSportsTeam dat de volgende Toren vernietigt

Welk team vernietigt de volgende Toren?

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Door Kampioenen gecreëerde constructies tellen niet als Torens

Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

22.) eSportsTotaal aantal gedode Baronnen Meer/Minder

Het totaal aantal gedode Baronnen op de map
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

23.) eSportsTotaal aantal gedode Draken Meer/Minder

Het totaal aantal gedode Draken op de map
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

24.) eSportsTotaal aantal vernietigde Inhibitors Meer/Minder

Het totaal aantal vernietigde Inhibitors op de map
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

25.) eSportsTotaal aantal vernietigde Torens Meer/Minder

Het totaal aantal vernietigde Torens op de map

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Door Kampioenen gecreëerde constructies tellen niet als Torens voor afwikkelingsdoeleinden

In het geval van een overgave wordt deze markt verrekend als het totaal aantal vernietigde Torens op het moment van de overgave PLUS het minimum aantal extra Torens dat het winnende team nodig heeft om de overwinning veilig te stellen.

26.) eSportsBeide teams vernietigen een Inhibitor

Zullen beide teams een Inhibitor vernietigen?
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

27.) eSportsBeide teams verslaan een Baron

Zullen beide teams een Baron verslaan?
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.

Dota 2

28.) eSportsTeam dat de volgende Roshan verslaat

Welk team verslaat de volgende Roshan?
De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.
Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.

Heroes of The Storm

29.) eSportsWelk team vernietigt het volgende Fort?

De resultaten worden afgewikkeld op basis van de officiële uitzending van het spel door de uitgever of de organisator van het evenement, of indien beschikbaar via de API van de game.
Als er geen "geen van beide" of "gelijkspel" selectie beschikbaar is en deze selectie de winnaar is, dan zijn alle weddenschappen op de desbetreffende index ongeldig.