Snooker

Naast de volgende specifieke wedregels zijn de Algemene wedregels van toepassing. De speciale regels hebben echter de voorkeur boven de Algemene wedregels.

1. Algemene spelregels

Een snookerwedstrijd begint met de break van de eerste frame. Tenzij anders aangegeven blijven alle weddenschappen staan als de initiële break aan het begin van de wedstrijd heeft plaatsgevonden. Als een speler niet start aan de wedstrijd of het toernooi, dan worden alle weddenschappen op die speler of individuele wedstrijden ongeldig verklaard. Indien 'betting in-play' wordt aangeboden, zal, indien een speler zich op enig moment terugtrekt uit een wedstrijd, het einde van de wedstrijd worden bepaald door de tijd waarop de laatste bal van het laatst gespeelde frame (of deelframe) werd geput, zoals bevestigd door het sportbestuursorgaan of de dataserviceprovider. Alle weddenschappen die na dit tijdstip worden geplaatst, worden 'ongeldig' verklaard, gewonnen of verloren.

2. Wedden op de wedstrijd - wie wint de wedstrijd? De winnaar van de wedstrijd is de speler die doorgaat naar de volgende ronde of door het besturende orgaan als winnaar wordt aangeduid.

3. Wedden op het toernooi - voorspellen wie het toernoooi wint. Deducties onder Regel 4 kunnen van toepassing zijn.

4. Volgende frame - welke speler wint de volgende frame? Als de frame niet plaatsvindt, worden alle weddenschappen ongeldig verklaard, behalve in het geval dat een frame om eender welke reden wordt toegekend, dan blijven alle weddenschappen staan.

5. Populaire markten
In het geval de wedstrijd niet wordt voltooid, worden alle weddenschappen voor deze wedstrijd die hieronder worden aangeveven ongeldig verklaard, tenzij onvoorwaardelijk bepaald:
a.) Handicapweddenschappen - wie wint de wedstrijd nadat de aangegeven handicap is toegepast?
b.) Frameweddenschappen -wat is de juiste score van de wedstrijd?
c.) Wedden op eerste four/eight frames - welke speler staat voor na de eerste 4/8 frames?
d.) Score eerste four/eight frames - wat is de juiste score na de eerste 4/8 frames?
c.) Juiste score - eindscore van de wedstrijd
f.) Winstmarge wedstrijd - met hoeveel frames verschil wint een speler de wedstrijd? 
g.) Meer/minder totaal aantal frames - hoeveel frames worden er gespeeld in de wedstrijd?
h.) Race tot X frames - welke speler bereikt als eerste X aantal frames?
i.) 147 in de wedstrijd - wordt er een 147 gescoord tijdens de wedstrijd? Een 147-break bestaat uit 15 opeenvolgende rode en zwarte ballen, en dan alle kleuren. Breaks van 147 of hoger waarbij een free ball gebruikt is worden verwerkt als verloren, tenzij de break een free ball was die gevolgd werd door een traditionele 147.
j.) Eerste kleur gepot - welke kleur wordt in de volgende frame officieel als eerste gepot? De eerste kleur die als eerste gepot wordt met zijn eigen waarde (d.w.z. niet als een free ball) wordt als winnaar verwerkt, ongeacht de daaropvolgende re-racks.
k.) Volgende frame, eerste speler die pot - de eerste speler die officieel een bal pot in de volgende frame. De eerste speler die officieel een bal pot wordt als winnaar beschouwd, ongeacht de daaropvolgende re-racks.
l.) Minisessie-/sessiewinnaar - Welke speler wint de aangegeven minisessie of sessie?
m.) Minisessie-/sessiescore - wat is de score van de aangegeven minisessie of sessie?
n.) Minisessie-/sessiehandicap - Wie wint de aangegeven minisessie of sessie nadat de relevante handicap is toegepast?
o.) Winnaar deze frame - welke speler wint de huidige frame?
p.) 50-break volgende frame - wordt er een 50-break gescoord in de volgende frame (eender welke speler)?
q.) Century-break volgende frame - wordt er een century-break gescoord in de volgende frame? Speler A, speler B, eender welke speler, geen speler.

6. Century-wedden
De volgende regels zijn van toepassing op breaks van 100 of meer
a.) Century-wedden - hoeveel centuries worden er tijdens de wedstrijd gescoord?
b.) Century-wedden speler - hoeveel centuries worden er tijdens de wedstrijd door de aangegeven speler gescoord?
c.) Totaal aantal centuries - is het aantal gescoorde centuries van de wedstrijd meer of minder dan de aangegeven lijn?
d.) Totaal aantal centuries speler - is het aantal centuries van de wedstrijd dat door de aangegeven speler wordt gescoord meer of minder dan de aangegeven lijn?

7. Re-racks
In het geval van re-racks in een frame zijn de volgende regels van toepassing: 
a.) Frame-winnaar: alle weddenschappen blijven staan en worden verwerkt op de officiële winnaar van de frame. 
b.) Voltooide weddenschappen: alle weddenschappen die al vóór de re-rack bepaald zijn blijven staan. Herhaalde gebeurtenissen na de re-rack zijn niet relevant voor weddoeleinden. 
c.) Onvoltooide weddenschappen: weddenschappen die niet bepaald zijn vóór de re-rack worden alleen verwerkt op acties die na de re-rack plaatsvinden. Alle gebeurtenissen die vóór de re-rack plaatsvinden zijn niet relevant voor weddoeleinden. 
d.) Alle weddenschappen met betrekking tot het eindresultaat van de frame (bijv. totalen, even/oneven) worden verwerkt op basis van het eindresultaat van de frame.

8. Puntenmarkten
In het geval van re-racks geldt dat voor onderstaande markten de punten niet worden meegenomen van een gedeeltelijk gespeelde frame die vóór een re-rack is gespeeld. In het geval de wedstrijd niet wordt voltooid, worden alle markten voor deze wedstrijd die hieronder worden aangegeven ongeldig verklaard, tenzij onvoorwaardelijk bepaald:
a.) Race tot 30 volgende frame - welke speler behaalt als eerste 30 punten in de volgende frame? De eerste speler die als eerste 30 punten behaalt wordt als winnaar beschouwd, ongeacht de daaropvolgende re-racks. Als er sprake is van een re-rack voordat een speler 30 punten behaalt, dan is de winnaar de eerste speler die als eerste 30 punten behaalt in de re-racked frame.
b.) Aantal punten volgende frame - hoeveel punten worden er in totaal in de volgende frame behaald? Het totaal aantal punten dat in de volgende frame wordt behaald, is inclusief teruggelegde zwarte ballen.
c.) Winstmarge volgende frame - de winnende marge in punten die door een speler behaald wordt in de volgende frame
d.) Hoogste break volgende frame - de speler die de hoogste break scoort in de volgende frame
e.) Hoogte break volgende frame - hoeveel punten is de hoogste break in de volgende frame?
f.) Even/oneven volgende frame - wordt er een even of oneven aantal punten gescoord in de volgende frame?

9. Lengte van het frame/de wedstrijd
Weddenschappen worden verwerkt aan de hand van de tijd die verstreken is vanaf de initiële break tot het einde van het frame of de wedstrijd, hetzij door normaal spel, hetzij door een concessie.

10. Groepsweddenschappen
De winnaars van de toernooigroepen worden bepaald door de officiële regels van het desbetreffende bestuursorgaan. Als de geselecteerde speler zich voor de aanvang van het toernooi terugtrekt, worden de op deze speler geplaatste weddenschappen terugbetaald. Deducties onder Regel 4 kunnen van toepassing zijn.
11. Laatste kleur gepot in frame X
Voorspel wat de kleur zal zijn van de laatste, legale 'gekleurde' bal gepot in het frame. Freeballs tellen niet mee.
12. Maakt speler X een 50 break in de wedstrijd
Voorspel of een bepaalde speler al dan niet minstens 1 50 break in de wedstrijd maakt.
13. Aantal 50 breaks in de wedstrijd
Voorspel of het totale aantal gescoorde 50 breaks in de wedstrijd boven of onder een bepaald aantal ligt.
14. Wint een van beide spelers X opeenvolgende frames
Voorspel of een van beide spelers een bepaald aantal frames achter elkaar wint of niet.
15. Komt er een beslissend frame?
Voorspel of de wedstrijd naar een beslissend frame gaat.
16. Komt er een beslissend frame?
Voorspel welke speler de hoogste break in de wedstrijd maakt. Ongeldig indien beide spelers dezelfde hoogste break hebben.
17. Hoogste break (boven/onder)
Voorspel of de in de wedstrijd gescoorde hoogste break boven of onder een bepaald getal zal liggen.