Creëer

1.          Algemene Voorwaarden

1.1      Creëer is alleen beschikbaar bij voetbalwedstrijden en klanten mogen alleen weddenschappen plaatsen voorafgaand aan de aftrap.  Creëer is niet beschikbaar tijdens de wedstrijd.

1.2      Creëer-weddenschappen komen niet in aanmerking voor de Cash Out-optie.

1.3      Creëer-weddenschappen mogen niet gecombineerd worden met andere Creëer-weddenschappen of andere combi- of systeemweddenschappen en ze zijn alleen te plaatsen als enkelvoudige weddenschappen.

1.4      Er kunnen minimaal 2 en maximaal 8 keuzes van een enkelvoudige weddenschap toegevoegd worden in een Creëer-weddenschap.

1.5      Als een keuze van een Creëer geannuleerd wordt, dan wordt de volledige Creëer geannuleerd. Bijvoorbeeld, uw keuze voor Doelpuntenmaker doet niet mee aan de wedstrijd, dan wordt de volledige weddenschap geannuleerd, los van de resultaten van de andere keuzes in deze weddenschap.

1.6     

1.7     

1.8     

1.9     

1.10   De maximuminzet die geplaatst kan worden bij een Creëer-weddenschap is € 1.000, of een bedrag van gelijke waarde in een andere munteenheid.

1.11   De maximale uitbetaling voor een Creëer-weddenschap bedraagt € 10.000 nettowinst.

2.             Algemene wedregels

2.1 Alle markten worden verwerkt aan de hand van de officiële uitslagen die geleverd worden door OPTA

2.2 Voor de Creëer-weddenschappen die geplaatst worden op voetbal geldt 90 minuten plus blessuretijd, tenzij expliciet vermeld staat dat de weddenschap ook van toepassing is op verlenging en strafschoppenseries. Wedstrijdofficials bepalen of de volledige 90 minuten en blessuretijd bespeeld zijn.

2.3 Als een individuele keuze ongeldig is, of wanneer een speler in de weddenschap niet deelneemt aan de wedstrijd, dan is de volledige weddenschap ongeldig.

2.4 Bij overduidelijke fouten in de quoteringen behouden wij het recht voor om geplaatste weddenschappen met deze quoteringen te annuleren.

2.5 Als een wedstrijd wordt gestaakt, blijven de weddenschappen waarvan het resultaat al bekend is (bijvoorbeeld 'Eerste team dat scoort' of 'Ruststand') geldig. Alle overige weddenschappen worden ongeldig, dit geldt ook voor de uitslag van de wedstrijd ten tijde van de staking. Gestaakte wedstrijden worden gezien als wedstrijden die niet op natuurlijke wijze zijn afgerond voor middernacht lokale tijd.  Wedstrijden waarin een scheidsrechter de spelers van het veld halen voor een korte periode maar wel hervat wordt en volledig gespeeld is voor middernacht lokale tijd, worden niet gezien als gestaakte wedstrijden.

3.             Regels verwerking wedtype

3.1 Wie wint? - U zet in op: het resultaat van de wedstrijd, na 90 minuten en blessuretijd, bijvoorbeeld Team A, Gelijkspel of Team B

3.2 Wie scoort? - U zet in op: of een genomineerde speler zal scoren tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd)

  • Heeft de genomineerde speler gescoord voordat een wedstrijd gestaakt wordt, dan is deze weddenschap gewonnen.
  • Als de betroffen speler niet deelneemt aan de wedstrijd dan zijn alle weddenschappen op deze speler ongeldig. Als de speler deelneemt aan de wedstrijd, dan blijven de wedstrijden geldig

3.3 Wie krijgt een kaart? - U zet in op: of de genomineerde speler tijdens de 90 minuten + blessuretijd een Gele of Rode kaart krijgt

  • Als de speler niet speelt, wordt deze weddenschap ongeldig verklaard.
  • Alleen kaarten die getoond worden aan spelers die tijdens de 90 minuten plus blessuretijd op het veld staan, tellen mee (dus kaarten voor coaches of spelers op de bank of na de wedstrijd worden niet meegeteld.)

3.4 Hoeveel hoekschoppen? - U zet in op: of het totale aantal hoekschoppen tijdens de 90 minuten plus blessuretijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal

  • Alleen hoekschoppen die daadwerkelijk genomen worden, tellen mee. Als een hoekschop opnieuw genomen wordt, telt dit als slechts als 1 hoekschop

3.5 Hoeveel 'booking punten'? - U zet in op: of het totale aantal booking punten (punten die worden toegekend voor gele en rode kaarten) tijdens de 90 minuten plus blessuretijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal

  • Gele kaart = 10 punten & Rode kaart = 25 punten Als een speler 2 gele kaarten krijgt en daarmee een rode kaart, dan ontvangt de speler in totaal 35 booking punten.
  • Verlenging telt niet mee en ook de kaarten die na het eindsignaal worden uitgedeeld, tellen niet mee voor het totaal. 
  • Alleen kaarten die getoond worden aan spelers op het veld tellen mee. Kaarten voor managers of bankzitters tellen niet mee voor het totaal.

3.6 Scoren beide teams? - U zet in op: of beide teams minimaal één doelpunt scoren tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd).

3.7 Wat wordt de uitslag? - U zet in op: wat de uitslag van de wedstrijd is na volledige speeltijd, dus 90 minuten plus blessuretijd.

3.8 Hoeveel doelpunten? - U zet in op: hoeveel doelpunten gescoord worden in de 90 minuten plus blessuretijd: 

  • Of het totale aantal gescoorde doelpunten in de wedstrijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal.  
  • Hoeveel doelpunten gescoord worden in de wedstrijd, bijvoorbeeld Geen doelpunten, precies 1 doelpunt, etc.

3.9 Wat gebeurt er nog meer? - U zet in op: of een aangegeven gebeurtenis zich voordoet tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd), zoals: 

  • Of een strafschop wordt toegekend tijdens de wedstrijd.
  • Of een strafschop wordt gemist tijdens de wedstrijd. Dit is een strafschop die niet direct resulteert in een doelpunt op het moment dat de schop genomen wordt.
  • Of een strafschop wordt gescoord tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd).
  • Of een vrije trap wordt gescoord tijdens de wedstrijd. Weddenschappen over doelpunten die voortkomen uit een vrije trap moeten direct gescoord worden uit de vrije trap. Strafschoppen tellen niet mee.
  • Of een speler van het veld gestuurd wordt tijdens de wedstrijd. Alleen kaarten die worden toegekend vanaf het moment dat een speler actief is in de wedstrijd, tellen mee. Kaarten die na het slotsignaal worden toegekend, tellen niet mee. Een speler die van het veld wordt gestuurd, wordt verwerkt als een speler die een rode kaart heeft ontvangen, waarbij het niet belangrijk is of dit een directe rode of 2 gele kaarten zijn.
  • Of de paal/lat geraakt wordt tijdens de wedstrijd (alle markten worden verwerkt aan de hand van de gegevens die Opta doorgeeft).

3.10 Hoeveel team doelpunten? -  U zet in op: hoeveel doelpunten een aangegeven team scoort tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd) inclusief:

  • Of het totale aantal gescoorde doelpunten in de wedstrijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal.  
  • Hoeveel doelpunten gescoord worden door een team in de wedstrijd, bijvoorbeeld Geen doelpunten, team A precies 1 doelpunt, Team B precies 3 doelpunten, etc. (incl. eigen doelpunten)

3.11 Wat is het doelpuntenverschil? - U zet in op: met welke marge een genomineerd team de wedstrijd wint in 90 minuten plus blessuretijd.

3.12 Hoeveel team 'booking punten'? - U zet in op: of het totale aantal booking punten (punten die worden toegekend voor gele en rode kaarten) van een team/teams tijdens de 90 minuten plus blessuretijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal.

  • Gele kaart = 10 punten & Rode kaart = 25 punten Als een speler 2 gele kaarten krijgt en daarmee een rode kaart, dan ontvangt de speler in totaal 35 booking punten.
  • Verlenging telt niet mee en ook de kaarten die na het eindsignaal worden uitgedeeld, tellen niet mee voor het totaal. 
  • Alleen kaarten die getoond worden aan spelers op het veld tellen mee. Kaarten voor managers of bankzitters tellen niet mee voor het totaal.

3.13 Hoeveel hoekschoppen voor een team? - U zet in op: of het totale aantal hoekschoppen van uw genomineerde team/teams tijdens de 90 minuten plus blessuretijd hoger of lager is dan het aangegeven aantal

  • Alleen hoekschoppen die daadwerkelijk genomen worden, tellen mee. Als een hoekschop opnieuw genomen wordt, telt dit als slechts als 1 hoekschop

3.14 Wat gebeurt er nog meer bij de teams? - U zet in op: of een aangegeven gebeurtenis zich voordoet tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd) bij een team, zoals: 

  • Of een strafschop wordt toegekend aan uw genomineerde team tijdens de wedstrijd.
  • Of een strafschop wordt gemist door uw genomineerde team tijdens de wedstrijd. Dit is een strafschop die niet direct resulteert in een doelpunt op het moment dat de schop genomen wordt.
  • Of een strafschop wordt gescoord door uw genomineerde team tijdens de wedstrijd.
  • Of een speler van uw genomineerde team van het veld gestuurd wordt tijdens de wedstrijd.  Alleen kaarten die worden toegekend vanaf het moment dat een speler actief is in de wedstrijd, tellen mee. Kaarten die na het slotsignaal worden toegekend, tellen niet mee. Een speler die van het veld wordt gestuurd, wordt verwerkt als een speler die een rode kaart heeft ontvangen, waarbij het niet belangrijk is of dit een directe rode of 2 gele kaarten zijn.
  • Of de paal/lat geraakt wordt tijdens de wedstrijd (alle markten worden verwerkt aan de hand van de gegevens die Opta doorgeeft).

3.15 Welke speler scoort als eerste? - U zet in op: welke speler het eerste/laatste doelpunt van de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd) scoort.

  • Het gaat hier om welke speler als eerste/laatste scoort voor zijn eigen team tijdens de wedstrijd.
  • Eigen doelpunten tellen niet mee. Bijvoorbeeld, u heeft ingezet op een speler als eerste doelpuntenmaker en het eerste doelpunt was een eigen doelpunt, dan blijft de weddenschap staan tot het eerste doelpunt (geen eigen doelpunt) wordt gescoord. Als uw speler dit doelpunt scoort, dan heeft u gewonnen. Scoort een andere speler dit doelpunt, dan heeft u verloren.
  • Als uw speler niet deelnam aan de wedstrijd ten tijde van het eerste doelpunt, is de weddenschap ongeldig.
  • Als uw speler wel deelneemt aan de wedstrijd maar er niet in slaagt te scoren, is de weddenschap geldig.

3.16 Hoeveel doelpunten scoort een speler? - U zet in op: of de genomineerde speler 1+/2+ of 3+ doelpunten scoort in de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd) (eigen doelpunten uitgesloten)

3.17 Hoe scoort een speler? - U zet in op: de manier waarop een genomineerde speler tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd) scoort, u kunt daarbij kiezen uit de volgende opties (eigen doelpunten zijn uitgesloten):

NB: Wanneer het schot veranderd wordt van richting door een andere speler met een doelpunt tot gevolg, dan wordt voor het bepalen van de doelpuntenmaker gekeken naar de gegevens van Opta.

  • Kopbal - de genomineerde speler scoort een doelpunt met hoofd of schouders (bedoeld of onbedoeld).
  • Vrije trap - de genomineerde speler scoort een directe vrije trap voor zijn eigen team
  • Buiten het strafschopgebied - de genomineerde speler scoort van buiten het strafschopgebied voor zijn eigen team.
  • Strafschop - de genomineerde speler scoort een strafschop voor zijn eigen team

3.18 Wie krijgt een kaart of wordt van het veld gestuurd?

-          U zet in op (met betrekking tot de kaart): of een genomineerde speler een gele of rode kaart krijgt tijdens de wedstrijd (90 minuten plus blessuretijd).

-          U zet in op (met betrekking tot het van het veld gestuurd worden): of een genomineerde speler een rode kaart ontvangt tijdens de wedstrijd. Alleen kaarten die worden toegekend vanaf het moment dat een speler actief is in de wedstrijd, tellen mee. Kaarten die na het slotsignaal worden toegekend, tellen niet mee. Een speler die van het veld wordt gestuurd, wordt verwerkt als een speler die een rode kaart heeft ontvangen, waarbij het niet belangrijk is of dit een directe rode of 2 gele kaarten zijn.

  • Kaarten die uitgedeeld worden voor de aftrap, tijdens de rust of na het slotsignaal, tellen niet mee.
  • Kaarten die getoond worden aan spelers of officials die niet horen bij de 22 spelers die op het veld staan, tellen niet mee.